Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz
Araçlarda sürekli olarak duyduğumuz arkadan itiş ve dört tekerden çekiş gibi kavramlardan birine bu içerikte detaylandırma yapılmıştır. Bu içerikte arkadan itişli araç ne demektir, alırken nelere dikkat etmek gerekir ne gibi özellikleri bulunur detaylıca öğrenebilirsiniz.
Arkadan itişli araç, motordan gelen gücün aracın arka tekerleklerine aktarıldığı ve bu tekerleklerin gelen güç sayesinde hareket ettiği bir araç türüdür. Bu durumda, aracın ön tekerlekleri sadece yönlendirme işlevini görürken, arkadaki tekerlekler hareket etmek için gücü sağlar ve aracı itmekten sorumludur.
Arkadan itişli araçların bazı temel özellikleri şunlardır:
Daha iyi çekiş: Arkadan itişli araçlar, ağırlık dağılımının dengesi sayesinde daha iyi çekiş sağlar, özellikle kaygan zeminlerde veya rampalarda daha güvenli bir sürüş vaat eder.
Daha iyi yönlendirme: Ön tekerleklerin sadece yönlendirme işlevini görmesi, daha hassas bir yönlendirme deneyimi sunar ve viraj almalarda daha milimetrik hamleler yapma şansı doğar.
Daha iyi denge: Ağırlık çoğunlukla ön tekerleklerde olmadığından, arkadan itişli araçlar daha iyi denge sağlar ve bozuk zeminlere dahi iyi yol tutuşu sağlar.
Yüksek hızlarda stabilite: Yüksek hızlarda aracın arkasındaki itiş, stabiliteyi artırır.
Arkadan itişli araç alırken dikkat etmeniz gerekenler şunlardır:
Araç durumu: Aracın bakım geçmişi, tramer kaydı, kilometresi, kaza durumu gibi faktörleri kontrol edilmelidir.
Tekerlek ve süspansiyon durumu: Arka tekerleklerin ve süspansiyonunun iyi durumda olduğundan emin olunmalıdır.
Test sürüşü: Araçta bir test sürüşü yaparak direksiyon tepkilerini, frenleri ve genel performansı değerlendirmek faydalı olacaktır.
Uzman görüşü: Bir ekspertiz hizmeti alarak veya aracın uzmanlarına danışarak aracın durumu ve performansı hakkında bilgi almak faydalı olacaktır.
Araç alım satımlarında birçok destek unsuru bulunmaktadır. Özellikle bazı sitelerde fiyatlar için belirli bir parametre bulunurken otomobil galerilerinde veya pazarlarında fiyatlar farklı olabilmektedir. Bu sebeple ister arkadan itişli olsun isterse 4x4 yine de aracı alırken kapsamlı bir pazar araştırması yapmak araç sahibi olacak kişiler için oldukça önem arz etmelidir.
Bir aracın arkadan itişli olup olmadığını anlamak için, aracın motor bölmesine bakılabilir ve motorun arka kısmında yer alan tahrik milini veya diferansiyeli gözlemlenebilir. Ayrıca, aracın teknik özelliklerini ve özellikle tahrik sistemi bilgilerini içeren araç belgelerini inceleyerek de bu bilgiye ulaşmak mümkündür.
Arkadan itişli araçlar, özellikle performans ve denge avantajları nedeniyle özellikle spor otomobillerde, lüks otomobillerde ve yarış araçlarında tercih edilmektedir. Ayrıca, aracın ağırlık dağılımının düzenli olması ve düz yolda daha iyi çekiş sağlaması da tavsiye edilme sebepleri arasında yer alır.
Arkadan itişli araçlarda, motor gücü aracın arkasındaki tekerleklere aktarılır ve bu tekerlekler hareket ettirilir. Bu, genellikle bir şanzıman ve diferansiyel sistemi aracılığıyla gerçekleşir. Motorun gücü, diferansiyel vasıtasıyla arka tekerleklere iletilir ve bu sayede aracın ileri hareket etmesi sağlanır. Bu sistem sayesinde aracın hareket etmesi ve yönlendirilmesi mümkün olur.
Arkadan itişli araçlar diğer araçlara göre çalışmak için daha güçlü motorlara ihtiyaç duyar. Eğer aracın motor gücü yeterli değilse uzun sürede aşama aşama motorda bazı sorunlar çıkmasına aracın erken yıpranmasına da sebep olabilir. Tabi ki birçok marka arkadan itişli araçlarını bunu göz ederek üretse de günün sonunda fabrikalardan yine de “kronik” sorunları olan otomobiller çıkabilmekte.
Yazar : Çetaş