Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz

Loading...
Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar   
+
  Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar
BLOG

Araç Logoları Ve Anlamları

Eklenme Tarihi:
20 Kasım 2023
Araç Logoları ve Anlamları

Araç Logoları ve Anlamları

Renault

Renault, otomobil dünyasında Fransız zarafeti ve mühendislik öncüsü olarak tanınıyor. Çalışmalarına 1899'da başlayan Renault, köklü bir bir tarihe sahip. Her bir Renault aracında ilk dikkat edilen unsurlar estetik tasarım, sürüş konforu ve güvenidir. Markanın sembolü, ortasında eşkenar dörtgen bir oyuntu ve çevresinde o dörtgeni çevreleyen paralel bir altıgen şeklinde.

Markanın logosu 1900 yılında biri ters, biri düz olacak şekilde yuvarlak bir çerçeve içindeki iki adet “R” harfinden oluşuyordu. 1906 yılında Fayton figürü, 1919 yılında tank, 1923’te araç ızgarası desenli yuvarlak içinde Renault yazısı olarak değişti. Bugünkü simgenin temeli olan eşkenar dörtgen simgesi ise ilk olarak 1925 yılında ortaya çıktı. İçerisindeki desenler değişerek bugünkü simgeye en yakın simge olan eşkenar dörtgen oyuğunun çevresindeki paralel altıgen simge 1972 yılında ortaya çıktı. Yıllar içerisinde yazı, yazı fontu logo arka planı değişse de bu geometrik şekil kendini korumayı başardı.

Peugeot

Peugeot, Fransız sofistikasyonunu temsil eden bir marka. 1810 yılında Fransız bir aile tarafından kurulan Peugeot, yıllar içinde otomobil endüstrisinde büyük bir etki yarattı. İlk olarak 1905 yılında imza kaşesi olarak ortaya çıkan Aslan logosu, gücü ve zarafeti simgeliyor. Daha sonrasında araç üzerinde kullanılan aslan başı kaplamaları yıllar içinde değişerek 1948 yılında Franche-Comté armasındaki aslanı simgeledi. Simge 1960 yılında sadece yan profilden bir aslan silüeti oldu. 1975 yılında Franche-Comté armasındaki aslana geri dönülürken daha kalın çizgiler tercih edildi. Yıllar boyu bu logoyu koruyan firma 2023 yılında ise 1960 yılında yapılan logonun siyah-beyaz biçimini benimsedi ve 5008 modelinde bu logoyu kullandı.

 

Citroën

Citroën, özgün tasarımları ve rüya gibi sürüş deneyimi ile tanınıyor. 1919 yılında kurulan bu Fransız marka, özellikle konforlu sürüş deneyimi sunması ile biliniyor. Citroën'in logosu direkt olarak yaratıcılık ve mükemmel tasarımı simgeler. Fakat hikaye daha da geriye dayanıyor. 1900 yılında Andre Citroën tarafından dişli şeklindeki bir patente dayanan hikaye, daha sonralarında 1919 ile 1921 arası kullanan ve bu dişliyi simgeleyen logonun ortaya çıkması ile devam etti.

1959 yılına kadar ise aynı logo sarı detay ve lacivert arka planla sunuluyordu. Bugünkü logonun temellerini atan ilk logo ise 1959 yılındaki logoydu. Bu logoda 1985 yılına kadar sarı renk kullanılırken 1985 yılında kırmızı beyaz bir biçime kavuşturuldu. 2009’da milenyum esintileri ile gümüş gri rengine bürünen logo 2022 yılında ise ilk logo biçimine yakın bir tasarıma keskin dönüş yaptı.

Opel

Opel, Alman mühendisliği ve gücünün bir sembolü. 1862'de kurulan Opel, Alman otomobil endüstrisine büyük katkılar sağlıyor. 1895’te Opel firmasının ikinci çağı başlarken aile tamamen otomobillere odaklı bir firma olma kararı verdi. İlk olarak farklı ürünlerde kullanılan 4 farklı Opel logosu yaratıldı. Bu logoların hiçbiri otomobil kısmında kullanılmadı. Sonrasında kullanılan logolarda ise Opel ve Blitz kelimeleri özelinde tasarımlar yapıldı. Bugünkü simgenin temeli ile 1930-1937 arasında kullanılan logoda gizli. 1936’da Opel Blitz logosu ise direkt olarak bugünkü logonun birebir biçimdeki ilk örneği denebilir. Güncel logonun diğer unsurlarına ise 1937-1954’e kadar kullanılan logolar katkıda bulundu. Daire içinde kanat şeklindeki simgeler ile yatay şimşek simgesi sürekli olarak kullanılırken klasik haline gelen logo ilk olarak 1964 yılında üzerinde OPEL yazısı ile karşımıza çıktı. Yıllar içinde simgenin konsepti sabit kalırken gümüş, beyaz ve sarı renkler arasında farklı yapılar ortaya çıktı. Bugün ise siyah olan yürürlükte.

Ford

Ford, Amerikan otomotiv endüstrisinin kralı olarak kabul ediliyor. 1903 yılında kurulan Ford, otomobilin halka kadar erişilebilirliğini sağladı Markanın logosu en stabil logolar arasında denebilir. 1903 yılında Amerikan tipi bir logo ile başlayan marka 1907, 1909, 1911 ve 1912 yıllarında farklı logolar ile piyasada ürünlerini sergiledi. İlk olarak 1911 logosunda yeni bir “Ford” yazımı yapıldı, aynı yazım 1912 yılında biraz değişime uğradı. 1912 yılından bu yana Ford yazımı bugünkü logolara kadar ulaştı. İlk mavi arka plan yine 1912 yılında kullanılmış ama çerçeve şekli 1911 yılındaki ile aynı hale getirildi. Yıllar içinde renk ve font aynı kalsa da çerçevenin boyutlarında minimal değişikler yapıldı.

Toyota

Toyota, dünya çapında güvenilirlik, ekonomi, disiplin ve dayanıklılığın bir sembolü. 1937'de kurulan Japon marka, otomotiv endüstrisinde önde gelen isimler arasında. Toyota'nın açıklamalarına göre, markalarının logosundaki tasarım unsurları özel bir anlam taşıyor. Büyük ovalin içerisinde bulunan iki dikey oval, sadece müşterinin değil aynı zamanda şirketin kalbini de temsil ediyor. Bu iki oval, karşılıklı olarak örtüştükleri için karşılıklı fayda sağlayan bir ilişkiyi ve güveni sembolize eden yapıda.

Dış ovalin içerisinde bulunan iki dikey oval, üst üste bindiğinde bir "T" harfi oluşturur. Bu "T," sadece Toyota'yı değil, aynı zamanda aracın kendisini temsil eden bir direksiyon simidine benzer. En dıştaki oval ise Toyota'nın evrensel bir marka olarak kabul edildiği ve tüm dünyayı kucakladığı fikrini yansıtıyor.

Toyota’nın yıllardan bu yana benimsemiş olduğu bu tasarımda ise tüm ovallerin kalınlığı farklı olup, Japon kültüründe bulunan "fırça" sanatına benzerlik gösteriyor. Toyota logosu, markanın köklü tarihini ve küresel bir etki sahibi gücünü yansıtan özel bir sembol olarak karşımıza çıkmakta.

1935 ile 1949 olarak bugünkü logoyu andıran ve daha köşeli olan bir logo ile karşılaşıyoruz. Marka ismi olarak “TOYODA” yazıyor. 1958’de TOYOTA yazan logoda ise sadece metin var. Bugün hepimizin aşina olduğu logo ise 1989’da tasarlandı.

Dacia

Dacia, basitlik ve ekonomi konseptini benimseyen bir otomobil markası. Romanya kökenli Dacia, düşük maliyetli ve belli amaçları direkt karşılayacak otomobiller üretiyor. 1966 yılındaki ilk logoda ve 1978 yılındaki logoda dağ üzerinde bir kartal figürü bizleri karşılıyordu. Bu simge 1990 yılına kadar kullanıldıktan sonra firma adının DACIA olarak kullanıldığı ilk logo kullanılmaya başlandı. 1997 yılında arka fon lacivert renge kavuştu ve 2003 yılında yazı fontu ve içeriği çoklu üçgen ile yenilendi. 2008 ile 2021 arasında ise araç ızgarasında logoların olduğu kısım şeklinde bir logo tasarlandı. 2020 yılında sadece yazı olarak güncellenirken 1 sene sonra bugün de kullanılan daha geleceğe yönelik olan, ters ve düz D harflerinin yorumlandığı yeni logo kullanılıyor.

Isuzu

Isuzu, güçlü ve dayanıklı araçlarıyla tanınıyor. 1916'da kurulan bu Japon marka, özellikle kamyon ve ticari araçları ile dünya genelinde beğeni ve ün kazandı. Markanın logosu, gücü ve kaliteyi simgeliyor. Isuzu araçları, sağlamlığı, yük taşıma kapasitesi ve dayanıklılığı ile biliniyor. Isuzu, ticari dünyada güvenilir bir seçenek olarak da kabul ediliyor. Logo 3 defa değişti. İlk logo 1949 ile 1974 yılları arasında kullanılan geleneksel biçimde bir logoydu. İkinci logo ise 1974 ve 1991 yılları arasında ISUZU biçiminde yazı karakteri ve üzerinde iki sivri dörtgen yer alıyordu. 1991’de ise sadece yazı karakteri logo olarak kullanılmaya başlandı.

Ferrari

İtalyan mekanik ve yarış pilotu olan Enzo Ferrari tarafından 1947 yılında kurulan markanın logo hikayesi sanılanın aksine oldukça geriye gidiyor. İtalyanca Demirci manasına gelen Ferrari kelimesinde kullanılan at figürünün hikayesi 1.Dünya Savaşına dayanıyor. İlgili şahlanan at simgesi ilk olarak İtalyan savaş pilotu Francesco Bracca tarafından kendi uçağı üzerinde bizleri karşılıyor. Enzo Ferrari’nin Francesco’nun ebeveynleri ile tanışması üzerine ebeveynlerinden gelen şahlanan at logosunu kullanma önerisi logonun Ferrari açısından başlangıcı denebilir. Mevcut logoyu oluşturan Enzo kuyruk ve yerleşimlerde değişikliğe giderek bugün de kullanılan logoyu ortaya çıkardı. Daha sonrasında sarı bir kalkan içerisinde bu siyah ata yer vererek ilk logoyu tamamlıyor. Scuderia Ferrari isimli araç yarışı takımının ve Ferrari markasının ilk simgesi olan bu logo yıllar içerisinde ise bu at figürünü korumuş durumda. Sarı kalkan içerisindeki yerleşim 1947 yılında dikey dikdörtgen bir sarı arka planla değiştirildikten sonra ise logo içerisindeki yerleşim, çizgi kalınlıkları dışında fazla bir değişim olmadan günümüze kadar geldi.

 

Yazar : Çetaş

Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Araçlarda sürekli olarak duyduğumuz arkadan itiş ve dört tekerden çekiş gibi kavramlardan birine bu içerikte detaylandırma yapılmıştır. Bu içerikte arkadan itişli araç ne demektir, alırken nelere dikkat etmek gerekir ne gibi özellikleri bulunur de...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover, araç tutkunlarının heyecanını ve merakını tetikleyen bir sürüş konseptidir. Bu teknoloji, adrenalin tutkunları için adeta bir heyecan kaynağıdır. Otomobilin süspansiyon sistemine entegre edilen bu özel yapı hakkında daha fazla detayı içe...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023