Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz
Araçların her biri farklı ve birçok parçadan meydana gelmektedir. Mekanikten tutun elektroniğe kadar birçok parçayı içinde barındıran arabaları, motorlu makine diye adlandırsak yanlış söylemiş olmayız. Peki “nedir araba parçaları” diye merak ediyorsanız hemen incelemeye başlayalım.
Aks: Diferansiyelden aldığı dönüş hareketini tekerleğe ileten kısımdır. Önden çekişli araçlarda kullanılan akslarda iki adet sabit hız mafsalı bulunur.
Debriyaj: Motorda üretilen dönüş hareketini, şanzımana ileten veya aktarımı kesen sistemdir. Aracın kalkışı sırasında motor hareketini şanzımana kademeli yavaş yavaş sarsıntısız verir. Mekanik kavrama, hidrolik kavrama, çok diskli çift kavrama, çift kavrama diskli kuru kavrama en yaygın kullanılan sistemi türleridir.
Diferansiyel: Arkadan itişli araçlarda arka dingilde tam ortada bulunur. Önden çekişli araçlarda ise, vites kutusu ve diferansiyel bir arada bulunur ve motorun hemen arkasındadır. Diferansiyelin görevi; şanzımandan aldığı dönüş hareketini, hızı azaltıp, torku yükselterek tekerleklere iletir. Ayrıca iki tahrik tekerleğinin farklı hızlarda dönmesini sağlar.
Direksiyon: Aracın sürücü tarafından istenilen yöne gitmesini sağlar. Sürücü tarafından direksiyon simidiyle oluşturulan döndürme kuvveti, direksiyon dişli kutusu tarafından kuvvet artırılarak ve doğrusal harekete dönüştürülerek direksiyon rot kolları üzerinden tekerleklere iletilir.
Fren: Motorlu araçların hızı azaltmak, durdurmak, duran aracı sabitlemek için kullanılan sistemidir. En yaygın kullanılanı hidrolik fren sistemidir. Fren sistemi, balataları diske sürterek hareket enerjisini ısı enerjisine çevirip, yavaşlamasını sağlar.
Karoseri: Aracın dış yapısını, şeklini ve bütünlüğünü oluşturan sac yapıdır. Kaporta denilen yapıya denir. Aracın direkleri ve profiller bu parçaya aittir.
Klima ve Kalorifer: Aracın iç havasının, sıcaklığının, neminin ve temizliğinin ayarlandığı sistemdir.
Motor: Yakıtın silindirler içine yanmasıyla oluşan ısı enerjisinden mekanik enerjinin üretildiği kısma motor denir. Bir arabanın çalışması için en önemli parçadır. Motorda, yakıt enjeksiyon, şarj, hava emiş, ateşleme, subap gibi sistemler bulunmaktadır.
Süspansiyon: Yoldan gelen darbe ve titreşimlerin, sürücü ve araç gövdesine geçmesini engelleyen darbe ve titreşimleri sönümleyen, aracın ağırlığını üzerinde taşıyan, aracın yol tutuşunu, lastiklerin yola sürekli temasını ve sürüş güvenliğini sağlayan sistemdir.
Şasi: Araçların gövdeleri iki temel kısımdan oluşur. Şasi ve karoseri. Şasi, aracın tabanındaki sağlam metal konstrüksiyondur. Araçtaki tüm yapılar şasiye bağlıdır. Tüm donanımları üzerinde taşır.
Tekerlek: Jant ve lastiklerden oluşur. Arabanın yükünü üzerinde taşır ve yuvarlanarak aracın hareket etmesini sağlar.
,
Yazar : Çetaş Dijital